اگر قصد خرید یک نرم افزار مناسب جهت بهبود بخشیدن به گردش کارهای سازمان تحت نظارتتان را دارید، باید دونکته مهم را در نظر بگیرید:
• توجه به ابعاد سازمانی: تعیین اسکوپ سازمان (کوچک، متوسط، بزرگ)
• میزان بلوغ سازمانی: مقدار نفوذ و زیرساخت های یک سازمان برای مدیریت فرآیندها
البته مدیران در انتخاب نهایی محصول باید به موارد اختلاف هر یک از نرم افزارها توجه کافی نمایند، زیرا یک اشتباه ساده در انتخاب نرم افزار باعث تحمیل هزینه های مالی و زمانی جبران ناپذیری خواهد شد.
اگر سازمان شما از ابعاد کوچکی برخوردار است، می توانید باتوجه به گردش کارهای نسبتاً ساده ای که دارد و البته صرفه ی اقتصادی، از نرم افزار SharePoint برای خودکارسازی فرآیندها استفاده کنید.
از طرفی اگر ابعاد سازمانی درحد متوسط یا بزرگ باشد، راهکار نرم افزار BPMS در تمام سطوح بلوغ سازمانی کاربرد گسترده ای خواهد داشت.
اگر شما نیاز به یک مدل فرآیندی ساده و تعاملی دارید که در سطح محلی و با یک جریان کار واضح برای پشتیبانی از تغییرات اداره می شود نرم افزار SharePoint را می توانید انتخاب کنید .
همچنین برای جمع آوری محتوا جهت ایجاد یک شبکه داخلی، ساخت پورتال کسب و کار، مدیریت محتوا و بهبود همکاری ها هم می توانید از SharePoint استفاده نمایید.
جهت ایجاد مصوبات برای گردش مجموعه اسناد، شیرپوینت دارای پیکربندی قابل انعطافی است که مستندات را قادر میسازد تا قبل از انتشار یافتن، در دسترس کاربران قرار گرفته و سپس تایید و تصویب شوند.
SharePoint به کاربرانی که نیاز به سیستم قدرتمند دارند، این امکان را می دهد تا گردش های کاری ۳ حالتی خارج از چهارچوب ایجاد کنند.
همچنین زمانی که نیاز چندانی به یکپارچگی محکم با داده های دیگر سیستم ها، پردازش های پیچیده، مدل سازی، بهینه سازی و رصد اطلاعات ندارید، انتخاب SharePoint می تواند برایتان گزینه مناسبی باشد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
کاربرد در دولت: مدیریت تدارکات الکترونیکی
راه حل تدارکات الکترونیک بر اساس مدیریت فرآیند کسب و کار، هسته سیستم کسب و کار سازمانی جدید می باشد. این راه حل در زمینه مدیریت بهتر تدارکات مورد نیاز برای چرخه خرید، ایجاد بازده و خرید یک مرحله ای یکپارچه شده برای تیم های تدارکات، کمک می کند.
نرم افزار bpms در بیمه: توسعه کسب و کار
زمانی که یک درخواست از مشتری جدید دریافت کنیم، سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار اطمینان حاصل می نماید که این درخواست شامل اطلاعات معتبر است و تکمیل کارهای مرتبط به این مورد را پیش برده و به صورت اتوماتیک در می آورد، به صورتی که بتوان صورتحسابی برای حساب جدید تهیه نمود.
بخش کمک فناوری اطلاعات
سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار، کارکنان را از طریق فرآیند بخش «کمکِ و اخطار فناوری اطلاعات» به پرونده های ثبت شده که بر اساس سطح اولویت آنها دسته بندی شده اند هدایت می کند و دید مشخصی را از طریق اخطارهای اتوماتیک فراهم می کند.
خدمات مالی
ارتباطات کاغذی وارد شده از طریق مشتریان (درخواست وام، یادداشت های راهنما، دستورالعمل هایی برای تغییر تخصیص پول بین بودجه ها و غیره) با استفاده از نرم افزار دریافت اطلاعاتی کنترل می شوند، که در محیط مدیریت فرآیند کسب و کار به صورت یکپارچه فعالیت می کند.
ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان فرآیندهای آماده پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
ا توجه به این امر که استفاده از نرم افزار BPMS در میان سازمان ها رو به رشد است، خیلی از مدیران بر این اعتقادند که مشکلات سازمان آن ها با خرید نرم افزار BPMS حل می شود. این در حالی است که این نرم افزار تنها ابزاری است که به کمک آن می توان فرآیندهای کسب و کار را بهبود بخشید و از انجام فرآیندهای دستی که زمان کارمندان و پرسنل سازمان و شرکت ها را مشغول می کند جلوگیری کرد.
بدون شک مدیران سازمان قبل از خرید BPMS، ابتدا باید وضعیت سازمان را بررسی و ارزیابی کرده تا از خرید نرم افزارهای نامناسب و ناهماهنگ با فرهنگ سازمانی خود جلوگیری نمایند. همچنین دریافت مشاوره درست، آماده سازی سایر مدیران و پرسنل سازمان، آموزش درست نرم افزار در سازمان، استفاده از افراد فنی در پیاده سازی و ساخت فرآیند و ... نیز از سایر موارد مهم در راستای استقرار و استفاده درست از یک نرم افزار BPMS هستند.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
با خرید نرم افزار مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) پارس، می توانید به تمام امکانات نرم افزار پراسس میکر که یک نرم افزار مدیریت فرآیند کسب و کار اپن سورس (Open Source) یا متن باز در جهان می باشد، به زبان فارسی و کاملا شخصی سازی شده دسترسی پیدا کنید.
این نرم افزار از استاندارد جهانی BPMN برای نشانه گذاری فرآیندهای کسب و کار پیروی می کند. سازمان شما می تواند از طریق این استاندارد جهانی، فرآیندهای کسب و کار را بهتر درک کند و کاربران مجری فرآیند نیز، توانایی همکاری بهتری با یکدیگر خواهند داشت. نرم افزار پروسس میکر با استفاده از استاندارد و زبان مدلسازی فرآیندها BPMN2.0 امکان طراحی و پیاده سازی فرآیندهای کسب و کار را برای سازمان شما فراهم می آورد.
محیط گرافیکی استفاده شده در نرم افزار مدیریت فرآیند پارس، سهولت استفاده را برای کاربران فراهم کرده است. محیط گرافیکی نرم افزار دارای امکان Drag & Drop بوده و کاربرپسند است.
مدلسازی فرآیندهای کسب و کار و مدیریت فرآیندها و زیر فرآیند در نرم افزار مدیریت فرآیند پارس امکان پذیر می باشد.
از دیگر مزایای آن می توان به قیمت نرم افزار BPMS اشاره کرد! از آن جا که این نرم افزار بر پایه نرم افزار پراسس میکر (که یک نرم افزار متن باز و رایگان است) می باشد، در نتیجه نیازی نیست سازمان ها هزینه ای بابت لایسنس و خود نرم افزار پرداخت کنند و تنها هزینه ای که بابت خرید نرم افزار پرداخت می شود، هزینه فارسی سازی و شخصی سازی آن خواهد بود.
در نتیجه سازمان می تواند با هزینه بهینه در زمان خرید سیستم، عمده زمان و هزینه خود را برای پیاده سازی و ساخت فرآیندها در نرم افزار BPMS ذخیره نماید.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
کاربرد در دولت: مدیریت تدارکات الکترونیکی
راه حل تدارکات الکترونیک بر اساس مدیریت فرآیند کسب و کار، هسته سیستم کسب و کار سازمانی جدید می باشد. این راه حل در زمینه مدیریت بهتر تدارکات مورد نیاز برای چرخه خرید، ایجاد بازده و خرید یک مرحله ای یکپارچه شده برای تیم های تدارکات، کمک می کند.
bpms در بیمه: توسعه کسب و کار
زمانی که یک درخواست از مشتری جدید دریافت کنیم، سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار اطمینان حاصل می نماید که این درخواست شامل اطلاعات معتبر است و تکمیل کارهای مرتبط به این مورد را پیش برده و به صورت اتوماتیک در می آورد، به صورتی که بتوان صورتحسابی برای حساب جدید تهیه نمود.
بخش کمک فناوری اطلاعات
سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار، کارکنان را از طریق فرآیند بخش «کمکِ و اخطار فناوری اطلاعات» به پرونده های ثبت شده که بر اساس سطح اولویت آنها دسته بندی شده اند هدایت می کند و دید مشخصی را از طریق اخطارهای اتوماتیک فراهم می کند.
خدمات مالی
ارتباطات کاغذی وارد شده از طریق مشتریان (درخواست وام، یادداشت های راهنما، دستورالعمل هایی برای تغییر تخصیص پول بین بودجه ها و غیره) با استفاده از نرم افزار دریافت اطلاعاتی کنترل می شوند، که در محیط مدیریت فرآیند کسب و کار به صورت یکپارچه فعالیت می کند.
همواره تلاش کنید نرم افزار BPMS مناسب برای نیازهای سازمان خود را پیدا کنید. ما برای شما اینجا هستیم! با تیم ما صحبت کنید تا مشاوره مناسب کسب و کار خود را دریافت کنید.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
نرم افزار پراسس میکر (ProcessMaker) یکی از مهم ترین نرم افزارهای مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) است که طی سال های اخیر در سازمانهای ایرانی بسیار مورد توجه مدیران و کارکنان سازمان قرار گرفته است. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این نرم افزار، رایگان بودن و متن باز بودن (Open Source) آن است و به همین دلیل شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای بابت خرید لایسنس جهت تعریف فرآیند و کاربر در نرم افزار ندارید و میتوانید به تعداد نامحدودی کاربر و یا فرآیند ایجاد نمایید. به همین دلیل شرکت های مختلفی ضمن استفاده از این نرم افزار در سیستم هایی همچون اتوماسیون اداری خود، اقدام به ارایه نرم افزار پروسس میکر به مشتریان خود می کنند.
در همین راستا، از آنجا که بسیاری از سازمان ها این نرم افزار را به هر نحوی تهیه کرده اند، اما ممکن است زمان و یا نیروی متخصص ساخت فرآیندها در پروسس میکر را نداشته باشند، لذا گروه مدیریت فرآیند پارس میتواند به شما در پیاده سازی و ساخت فرآیندهای سازمان تحت این نرم افزار کمک کند. همچنین بسیاری از سازمان ها نیز ممکن است ساخت فرآیندها و فرم ها را در پروسس میکر تا حدی انجام داده باشند، اما برای استفاده های پیچیده تر که نیاز به برنامه نویسی بیش تری وجود دارد، به افراد متخصص تری در خارج از سازمان داشته باشند و در این حالت نیز می توانند از خدمات مدیریت فرآیند پارس استفاده نمایند.
گروه مدیریت فرآیند پارس می تواند کلیه خدمات فنی موردنیاز را در جهت پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر به شما ارایه دهد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
برای یکپارچه سازی و مکانیزه کردن فعالیت های درون سازمان ، از نرم افزار PROCESS MAKER ، می توان استفاده کرد . علاوه بر این از ERP ها نیز میتوان استفاده کرد که شرکت های ORACLE و SAP ان ها را ارائه می کنند . ولیکن هزینه خریداری ان ها بسیار بالا بوده و به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد . به همین علت امروزه تمامی سازمان ها در پی استفاده از نرم افزار های متن باز هستند . این نرم افزار به علت رایگان بودن و متن باز بودن ، مورد توجه سازمان های زیادی قرار گرفته است . لذا با توجه به مبحث به روز BPM و نرم افزار مورد استفاده ان PROCESS MAKER ، با یادگیری این نرم افزار ، شما را در حوزه BPM از افراد فعال در این حوزه ، چندین گام پیشی خواهید گرفت .
از مزایای این نرم افزار می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
قابلیت توسعه توسط شخص و متن باز بودن ان
مورد استفاده توسط شرکت های معتبر بین المللی
امکان پشتیبانی تیمی از طریق طراحان ان در امریکا
داشتن نسخه تحت وب و تلفن همراه ( ANDROID,IOS ) به صورت یکپارچه
امکان استفاده از زبان و تقویم فارسی در نرم افزار
قابلیت پشتیبانی از استاندارد BPMN2
و …
ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان فرآیندهای آماده پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
Processmaker دارای ابزارهای فرم ساز، گزارش ساز و ابزار طراحی گردش کار و داشبورد سازمی باشد که با توجه به نیاز کاربران، امکان طراحی فرایند را به مشتری میدهد. مشتریان بزرگی همانند تویوتا ، سونی و …. از نسخه حرفه ای ProcessMaker استفاده میکنند.
با توجه به سیاستهای فروش و نیازهای بازار اقدام به ارائه ۴ کلاس ابزار ProcessMaker کرده است :
متن باز (OPEN SOURCE)
نسخه استاندارد (STANDARD)
نسخه شرکتی (CORPORATE)
نسخه حرفه ای شرکتی(ENTERPRISE)
نسخه OPEN SOURCE به صورت مجانی بوده و از سایت ProcessMaker قابل دانلود می باشد. بقیه نسخه های ProcessMaker با توجه به کلاس و امکانات دارای قیمتهای متفاوتی است که البته در سایت ProcessMaker قیمتی ارائه نشده است. البته با توجه به تحریمهای ایالات متحده امکان ارائه خدمات وجود ندارد و شخصا ایمیلی برای این شرکت فرستادم و مشخص شد در صورت نیاز به خرید بایستی از طریق کشور سومی اقدام صورت بگیرید و با توجه به قیمت بالا و افزایش مجدد آن و هزینه دلار مقرون به صرفه نیست.
در هر صورت چیزی که میتوان برداشت کرد این است که نسخه های رایگان آن در دسترس می باشد و سایر نسخ و کلاسهای ProcessMaker قابل ارائه در ایران نبوده و صرفا نسخه قفل شکسته آن موجود است. صرف نظر از اینکه برخی از شرکتهای همکار اقدام به فروش نسخه رایگان ProcessMaker میکنند باید در نظر داشت نسخه رایگان این BPMS دارای چه امکاناتی است.
ما در گروه مدیریت فرآیند پارس آماده ارایه انواع خدمات فنی و پیاده سازی فرآیند نرم افزار پروسس میکر به شما هستیم.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
یک نمونه فرآیند پروسس میکر شامل کدها و فرم های توضیح داده شده در برخی ویدئوهای آموزشی سایت در این مطلب ضمیمه شده است، با دریافت و ورود آن در محیط طراحی فرآیند خود می توانید از آن ها استفاده کنید.
فرم ها و کدهای ارائه شده در این فرآیند شامل موارد زیر می باشد:
1. عملیات جستجو و درج
2. ارجاع از یک فرم به فرم دیگر
3. استفاده از کتابخانه mask number در فیلدهای عددی
4. ورود داده ها از فایل اکسل
5. نمایش اسلایدشو
6. عملیات جستجوی پیشرفته
7. ریست کردن فرم
ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان فرآیندهای آماده پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
امکانات نرم افزار ProcessMaker به سازمان ها ارایه می دهد عبارتند از:
طراحی و مدلسازی فرآیندها با استاندارد BPMN 2.0:
با استفاده از BPMN، کاربران می توانند اقدامات، عملکردها، گره ها و ترتیب فرآیندها را با استفاده از نمودارها و دیاگرام های گرافیکی مدلسازی کنند. این نرم افزار امکانات بسیاری برای طراحی و مدلسازی فرآیندها ارائه می دهد، از جمله قابلیت تعریف کردن اقدامات چند مرحله ای، قابلیت تنظیم برنامه های زمانبندی شده، امکان تعیین وظایف و مسئولیت ها برای کاربران مختلف و موارد دیگر.
ایجاد فرم های سیستمی و پویا (رسپانسیو):
فرم ساز نرم افزار ProcessMaker یک ابزار قدرتمند برای ساخت و مدیریت فرم های الکترونیکی در فرآیندهای کسب و کار است. این فرم ساز به کاربران امکان می دهد تا با استفاده از یک رابط کاربری ساده و با حداقل نیاز به برنامه نویسی، فرم های خود را طراحی و به صورت الکترونیکی در فرآیندهای خود استفاده کنند.
با استفاده از فرم ساز نرم افزار ProcessMaker، می توانید فرم هایی با ویژگی های پیشرفته مانند فیلد متنی، Radio Button، Checkbox، تقویم و ... ایجاد کنید. همچنین می توانید فرم ها را با استفاده از قوانین و محدودیت های پیش تعریف شده تنظیم کنید تا اعتبارسنجی اطلاعات وارد شده نیز صورت گیرد.
اتصال و یکپارچه سازی با سیستم ها و نرم افزارهای دیگر سازمان:
نرم افزار پروسس میکر قابلیت اتصال به سیستمهای دیگر مانند سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، نرم افزار حضور و غیاب، اتوماسیون اداری، نرم افزار مالی و سایر اپلیکیشنهای داخلی سازمان را دارد. این امکان برای جابجایی و انتقال داده بین نرم افزارها وجود دارد و برای افزایش بهره وری و کارایی کاربران مفید می باشد.
گزارش گیری از فرآیندهای سازمان:
نرم افزار پروسس میکر قابلیت تولید گزارشهای جامع و دقیق از فعالیتها و عملکرد فرآیندها را فراهم میکند. این امکان باعث شفافیت و کارایی بیشتر در سازمان میشود و به مدیران کمک میکند تا تصمیمات بهتری بگیرند.
ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان فرآیندهای آماده پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.
موضوعات مرتبط:
برچسبها: