مديريت فرآيند پارس

مديريت فرآيند پارس

مديريت فرآيند پارس

تفاوت نرم افزار اتوماسيون اداري و BPMS

اهداف اجراي سيستم‌ها: هدف از اجراي نرم افزار اتوماسيون اداري، ساماندهي و نظام بخشيدن به فرايندهاي مرتبط با سازمان الكترونيكي دبيرخانه است. واحدهايي كه نياز به مكاتبات داخلي با هم دارند و يا در فرايند توليد نامه صادره و يا ثبت نامه وارده و پيگيري آن درگير هستند از آن استفاده مي‌كنند. در صورتيكه هدف از اجراي نرم افزار BPMS، ساماندهي، اجرا و بهبود فرايندهاي سازماني بوده كه ممكن است برخي بسيار عمومي و برخي بسيار تخصصي باشند.
روش استقرار و اجرا: معمولا استقرار، اجرا و آموزش نرم افزار اتوماسيون اداري طي يك برنامه از پيش تعيين شده با توجه به حدود و ثغور يك سازمان قابل ارائه خواهد بود. در صورتيكه استقرار يك BPMS  با در نظر گرفتن حيطه نفوذ آن در سطح كل فرايندهاي سازماني متفاوت بوده و با توجه به پيچيدگي فرايند قابل ارائه خواهد بود. به بيان ديگر فرايند استقرار اتوماسيون اداري كلاسيك و فرايند استقرار نرم افزار BPMS است.
كميته راهبري و مديريت سيستم متفاوت: كميته راهبري نرم افزار اتوماسيون اداري معمولا شامل همكاران دبيرخانه و مسئولين دفاتر بوده در صورتيكه كميته راهبري نرم افزار BPMS شامل زير كميته‌هاي تخصصي با اعضاي مالكين فرايند و كميته اصلي راهبري با هدف حفظ يكپارچگي زير فرايندها است.
آناليز محتوايي فرايند: امكان آناليز محتوايي فرايند در BPMS وجود دارد در صورتيكه با توجه به متن محور بودن نرم افزار اتوماسيون اداري، محدود آناليز در سطح متن بسيار محدود خواهد بود. با اين تحليل‌ها امكان توليد داشبوردهاي مديريتي وجود دارد. اين قدرت تحليل محتوايي مهمترين تفاوت نرم افزار اتوماسيون اداري و BPMS است.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۶ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۵:۴۹ | نویسنده : آربو | نظرات (0)نظرات (0)

نقش BPMS در يكپارچه سازي سيستم هاي سازمان

شركت هاي پيشرو نشان داده اند كه استفاده از مديريت فرآيندهاي كسب و كار (BPM) مي تواند به وعده IT براي خودكار سازي فرآيندهاي كسب و كار و استراتژي حمايت مستقيم تحقق ببخشد. مديريت فرآيندهاي كسب و كار، نخست نظم فكري در مورد چگونگي اجراي بهينه ي كسب و كار شما از طريق فرآيندهاي تعريف شده است و سپس پيدا كردن راهي براي استفاده از آخرين تحولات در تكنولوژي به منظور گسترش اتوماسيون براي دستيابي به اثربخشي و بهره وري مي باشد.
امروزه هر سازمان از نرم‌افزارهاي كاربردي براي پيشبرد اهدافش استفاده مي نمايد كه هر يك از آن‌ها مبتني بر تكنولوژي خاصي هستند. غالبا اين نرم‌افزارها به منظور تامين نيازهاي واحد خاصي از سازمان توليد شده اند و در حيطه تعريف شده ي مربوط به همان بخش به كار گرفته مي شوند. در نتيجه رابطه اي ميان نرم افزارهاي بخش هاي مختلف وجود نخواهد داشت.
بنابراين اين سوال مطرح مي شود كه....
اگرمجموعه اي بخواهد ميان نرم افزارهاي مختلف سازمان يكپارچگي ايجاد كند، بايد چگونه عمل كند؟

يكي از اهداف اجراي سيستم هاي مديريت فرآيندهاي كسب و كار (نرم افزار BPMS) در يك سازمان، ايجاد يكپارچگي بين اطلاعات BPMS و ساير سيستم هاي جزيره اي يا تخصصي آن سازمان است. براي ايجاد يكپارچه سازي ميان سيستم هاي سازمان و سيستم مديريت فرآيند، راهكارهاي متفاوتي وجود دارد كه در ادامه به آن مي پردازيم.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۵:۲۲ | نویسنده : آربو | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By viablog.ir:.